21 Ocak 2010 Perşembe

pratik döner evde döner tarifleri

Pratik Doner
Ben bu tarifi denedim çok güzel oluyor, size de tarifini vermek istedim...
Şimdi önce kasaptan istediğiniz kadar löp et alıyorsunuz (yani başka nasıl tarif edilir bilemedim... ben rostoluk et aldım) o eti hiç doğrayıp parçalamıyorsunuz ve olduğu gibi buzluğa koyuyorsunuz (ben buzluğa koymadan önce biraz terbiye yaptım terbiye için bir soğanı rendeledim ve suyunu aldım, biraz zeytinyağı, biraz karabiber, kırmızı biber ve biraz sütü karıştırdım o bütün eti karışıma iyice batırdım ve sonra torbaya koyup buzluğa koydum). en az 1 gece buzlukta kalıp iyice donması gerekiyor. sonra döneri yapmak istediğiniz gün, sabah işe gitmeden önce eti buzluktan buzdolabının alt kısmına alıyorsunuz ve siz işte dönene kadar (yaklaşık 8-9 saaat) buzdolabının alt kısmında et bekliyor... buzu tam çözülmemiş oluyor. sonra o bütün eti aynı döner(ya da pastırma) keser gibi ince şeritler halinde kesiyorsunuz. (etinizi ne kadar sertken keserseniz kesme işlemi o kadar kolaylaşıyor) sonra etleri yağsız teflon tavaya koyuyorsunuz et suyunu çekene kadar iyice pişiriyorsunuz suyunu çektikten sonra biraz yağ ve istediğiniz baharat ve tuzu ekliyorsunuz. sonra tabağa önce ufak ufak doğradığınız pideleri , üstüne domates salçası sosunu (bunun içinde küçük tavaya domates salçası ve yağ koyuyorsunuz biraz su ekleyerek salçayı eritiyorsunuz ama çok su eklemeyin, güzel olmuyor), onun üstüne etleri ekliyorsunuz... üstüne kızdırılmış tereyağ, yanında da biber domates ve yoğurtla servis yaparsanız inanın gerçek döner kadar lezzetli oluyor.... yaklaşık 300-400 grlık et 2 kişiye yetiyor....

benzer bir doner tarifini de ben denedim, ozellikle yurt disinda doner hasreti cekenler icin super...
once az bir miktar kiymayi rendelenmis sogan, az karabiber ve tuzla yoguruyorsunuz. bir kat biftek uzerine hazirladiginiz kiymadan ince bir kat yayiyorsunuz uzerine bir kat daha biftek kapatiyorsnuz onun uzerine bir kat daha kiymadan koyup bunu rulo halinda sariyorsunuz. strec film ile kaplayip buzlukta donduruyorsunuz, yiyeceginiz zaman buzluktan cikarip sertken (buzluktan cikar cikmaz da kesilebiliyor) ince ince kesip, teflon tavada pisiriyorsunuz. pisirirken az bir miktar kuyruk yagi kullanirsaniz daha lezzetli ve kokulu oluyor...
afioyet olsun...

Daha onceki forumda da buna benzer bir tarif vardi ve ben de fikirlerimi belirtmistim, burada tekrar ozetliyeyim:
Genel olarak yaprak doner denilen kiyma doneri ve et doneri dedigimiz iki tip doner yapiliyor. Ilk verilen tarifte eti butun olarak kullanmak belki kolaylik saglar ama tam olarak doner etkisini vermez diye dusunuyorum cunku etin ic kismi yapilan terbiyeden tamamen etkilenmiyecektir. Bu bakimdan etleri ince ince kesip terbiyeye buladiktan sonra birbirlerine yapistirarak dondurmak daha etkili olacaktir. Kiyma ile eti kat kat koymak ya da kiymayi rulo kofte sekline getirip etrafini ince kesilmis etle kaplamak da diger yontemler. Bana gore donerdeki onemli nokta terbiyesine sogan suyu veya ince rendelenmis sogan koyulmasi. Ayrica kuzu eti ile dana etini karistirmak da lezzeti artiracak etkenlerden. Diger baharatlar kisinin zevkine gore degisebilir. Zeytinyagi da etin yumusamasi icin onemli, eger yaptiginiz doneri kisa surede tuketecekseniz icine sut de koyabilirsiniz ama uzun sure bekleyecekse koymamakta fayda var. Ben yaptigim zaman buyuk bir parca hazirliyorum ve pisirecegimiz zaman buzluktan cikarip ihtiyacimiz kadarini kesip kalanini tekrar buzluga koyuyoruz. Bu sekilde olunca beklenmedik bir misafiriniz gelirse dolabinizda hazir yemeginiz bulunuyor. Tabii donerin asil ozelligi ates etrafinda donerek pismesi ama bizim gibi uzakta olanlar ve evinde kendi donerini yapmak isteyenler icin bu yontem de hic yoktan iyi. Evinizdeki firinlarda tavuk pisirmek icin kullanilan doner sis kismi varsa yaptiginiz doneri bu sise hazirlayip orada yatik doner gibi pisirmenizde mumkun olabilir, tabii pisen kisimlari kesip ic kisimlar pisinceye kadar isleme devam etmek gerekir.
__________________


merhaba arkadaslar sitenin yeni mudavimlerindenim . bende bu sekilde hic doner yapmayi denememistim ama gercekten lezzetli gorunuyor. ben eti terbiye ederken soganla birlikte zeytinyagi ve soya sosu kullaniyorum soya sosu eti yumusatiyor ve bu sekilde bizim cok hosumuza gidiyor.

BEN ETİN TERBİYESİNİ YAPARKEN BIÇAKLA ETİN ÜSTÜNDE DELİKLER AÇIYORUM Kİ ETİN İÇ KISMI DA BİRAZ TERBİYEDEN NASİBİN ALSIN.....

bende yakalaşık aynı şekilde yapıyorum hatta şuan pişti hazır buyrun beraber yiyelim önce tüh pişirmeden görseydim dedim sonra okuyunca aynı şeyleri yapıyormuşuz ama ayrı olan ben bunu iskender olarak yapıyorum ekmekleride tereyağında az kızartıyorum minik dilinmiş olarak ve ekmeklerin üzerine yoğurt sonra etleri üzerinede salçalı kr. biberli yağını döküyorum o ekmeklerin tereyağında dönmüş olması çok ayrı bi lezzet daha katıyor

Standart Pratik Doner
parca dövülmüş biftek
250 gr kıyma
1 adet soğan 1,5 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı kimyon
1 tatlı kaşığı karabiber
tereyağı

Önce kıymanın içine soğanı rendeleyin ,tuzun yarısını, kimyonu, karabiberi koyup yoğurun. Sonra biftekleri tuzun diyer yarısı ile tuzlayın ve yanyana sıralayın(bir kare olacak şekilde)üzerine yoğurmuş olduğunuz kıymayı ince bir şekilde yayın ve rulo yapın yağlı veya aliminyum kağıda sarıp buzlukta dondurun. Yapacağınız zaman 5 dakika öncesinden çıkarıp keskin bir bıçakla ince olarak kesin(döner eti gibi küçük parçalar halinde)tavaya tereyağını alın içerisine kesilmiş etleri atın harlı ateşte pişirin. AFIYET OLSUN

Denedim pratik doneri tek kelimeyle harika oldu!!!
Ben rosto eti sis kebab icin kullanilan sislerle deldim boylece terbiyenin icine islemesi kolaylasti. Sogan suyu, karabiber, kirmizi biber, kimyon ve soya sosu ile terbiye ettim. Yag koymayi unuttum. Yuksek ateste biraz biraz zeytin yagi ekleyip pirirdim(kavurdum), ince dilimlendigi icin cok cabuk pisti. Bence misafirler icin dahi cok guzel pratik bir alternatif olabilir.
Yalniz soguduktan sonra etler biraz sertlesti. Sizce bu normal mi, yoksa terbiyesine yag katmadigimda mi ya da etin kalitesinden olabilir mi ne dersiniz?

cok haklisiniz,bende bu pratik doneri evde yaptim ama etler suyunu cekince cok sert oluyorlar,kabuk gibi.Nasil yumsak tutabiliriz et. bu konuda bizi bilgilendirecek bir arkadas olursa cok sevinirim...sevgiler

arkadaslar bende evde doner ya da iskender yaparim sıkca.
sevgili gulin etler suyunu cekince bir tarafi hafif kizarana kadar bekletiyorum.ates cok kisik olmali.sonra bir tabaga alip ustune kapak kapatiyotum.etler yumusuyor boylece.onemli olan kisik ateste pismesi ve kapak.

selam arkadaslar, aranizda döner sosu yapabilen varmi? 2 cesit sos oluyor, biri kirmizi, biri beyaz. yardimci olursaniz sevinirim

Miktarlarini bilmesem de icindekileri yazayim Semina,belki sen kendin deneyerek bulursun.
Kirmizi sosta beyaz lahana,sogan,salca,tuz,biber[katica olduysa domates] var.Hepsi robotta cekiliyor.Ben bazen biber salcasi,somak,pulbiber,kimyon ve en son taze sogan katiyorum.
Beyaz sos ise mayonez ,yogurt,sarimsak,hardal,cok az sirke veye limon iceriyor.Sevdigin salata ve barbeku soslarindan da ekleyebilirsin.

seminacim eskiden dönerci isleten bir tanidigimiz var o sosu söyle yapiyormus:
beyaz: yogurt, mayonez, sarimsak, maydonoz, (degisik baharatlardan sevdigini ekliyorsun) ve sivi yag.

kirmizi: yogurt, mayonez, ketcap, salca (sadece renk vemesi icin az kullaniliyormus) sivi yag, curry ve hardal( ikiside az olacakmis), istedigin diger baharatlar (maydonoz olmuyormus) birde bir miktar seker
malesef ölcüleri göz karariymis.

merhaba semina. ben asagida yazili olan sosu denedim, cok lezzetli disarida yedigimiz iskender kebaplarindaki sosun aynisi, umit ustaya saygisizlik olmasin diye linkini kopyaliyorum tum iskender kebabi tarifinede bakabilirsin arzu edersen.http://www.umitusta.com/?content_fet...aa3e97ecd5daa0
2 veya 3 çorba kaşığı salçayı, bir su bardağı su ile iyice çırpıp, ocağın üstünde orta ısılı ateşte pişirelim.
Biraz koyulaşınca, yeterince (50 gr.) tereyağını ilave edip, son bir kere daha karıştırıp, hazırladığımız iskender kebapların yanına koyalim

Selam,
annemin evde yaptigi, ayni doner e benzeyen bir et yemegi tarifini paylasmak istiyorum...

Malzemeler:
Istenilen miktarda et (kasapta uzunlamasina kestirebilirsiniz)
4 adet sogan(istege bagli)
istenilen miktarda sarimsak (istege bagli)
Tuz,kekik (veya baska baharatlar)

Yapilisi:
Eti buzlukta dondurun. Buzluktan cikarip bicakla ince ince kesin (buzlu oldugu icin doner gibi ince kesebiliyorsunuz, ve de etin uzunlamasina kesilmesi daha sonra dogramada kolaylik sagliyor.) Etleri oldugu gibi teflon tencereye aktarin ve hic su eklemeden oylece pisirin. Buzlu oldugu icin zaten yeterince sulu oluyor. 4 adet sogani rondada ya da kendiniz ince ince kiyin(pistikten sonra sogan hic belli olmuyor). et yari pistikten sonra sogani ilave edin, ve arzuya gore rendelenmis sarimsak ekleyin. Tuzunu ekleyin. Et tam suyunu cekipte pistigi zaman kekik ekleyin.

Afiyet olsun...
Evde Yapılmış Döner
Elinizin altında buzlukta hazır tutabileceğiniz çok lezzetli bir tarif.
Hem dana etinden hem tavuk etinden hem de hindi etinden yapılabilir.
Malzemeler:
3-4 dilim dövülmüş biftek (hangi eti kullanacaksanız)
2-3 çorba kaşığı zeytinyağı
2-3 çorba kaşığı süt
bir tane kuru soğan (rondoda çekilmiş olacak)
karabiber
tuz
Öncelikle etin üzerine süt,zeytinyağı,tuz,karabiber ve soğan ekleniyor. Bu karışım birgüzel harmanlanıyor. Eğer acı seviyorsanız istediğiniz kadar pul biber de ekleyebilirsiniz. Buzdolabında 1-2 saat dinlendiriliyor. Sosun içinde dinlenmiş olan etler yumuşuyor. Etleri sostan (süzerek) çıkarıyoruz. Kenarları üst üste gelecek şekilde etler streç filmin üzerine sıralanıyor. Uzun kenarından başlayarak rulo yapılarak sarılıyor. Donmak üzere buzdolabının dondurucu kısımına konuluyor.
İstenildiği zaman çıkarılıp keskin bıçakla ince dilimler halinde kesiliyor.
Keserken dilimler kalın kesilmez ise döner dilimlerine benziyor ki ben böyle yapıyorum. Teflon tavada biraz yağ (tereyağ) ile kızartılıyor. Pilav ve patates kızartmasının yanında ya da döner ekmek şeklinde servis edilebilir.
Denemenizi tavsiye ederim. Ve bana yorumlarınızı gönderirseniz sevinirim.

ben evde döneri birkaç kez denemiştim ama eti sosta bekletmemiştim.Senin tarifinle çok daha lezzetli olacağına eminim.Ben pide üstünde iskender tarzında hazırlıyorum soslu ,yoğurtlu, öyle de güzel oluyor. Tarifin için çok teşekkürler ...

Haklısın, öyle de güzel oluyor. Ben de öyle yapıyorum bazen. Böylesini de mutlaka denemelisin, çok güzel oluyor inan ki.

hanimeli tarifin cok güzel ben tavuk etiyle yapmak istiyorum bu sosa kac gögüs gerekir birde etlerin kalinligi nasil olmali ilk defa böyle bir tarif denemek istedigimden ve hic görmedigimden emin olmadan denemek istemiyorum
birde sormayi unuttum bu tarifi hemen yapip pisiremiyormuyuz illaki dondurucuda donmalimi vede dondurucudan cikarinca bekletmedenmi yapmaliyiz yoksa cözdürüyormuyuz kusura bakma ben biraz cok inceleyenlerdenim ne yapayim ben sadece bildik yemekleri yapmayi bildigimden tecrübesizim

Sevgili Nazlıcan. verdiğim sos tarifi 3-4 dilim inceltilmiş biftek için .Bu ölçüye göre sen uyarla.Bir tavuk göğsüne yeterli. Sen kendin dilimleyeceksen mümkün mertebede inceltmeye çalış. Hepsi eşit olmasa da olur.Çünkü sonra nasıl olsa dilimleyeceksin.Dondurucuda tutulmasının sebebi ince dilimler halinde kesilebilmesi. Donmassa çok zor kesilir.Bence sabah hazırla at dondurucuya akşam yemeği için çözdürmeden sadece çıkarınca birkaç dakika beklet ve dilimleyip pişir. Umarım yardımcı olabilmişimdir .Her zaman yardıma hazırım kolay gelsin

benim sik kullandigim iki marine tarifi vereyim:

2-3 yemek kasigi sirke ya da limon suyu
2-3 yemek kasigi bal ya da kahverengi seker
1/2 cay bardagi kadar soya
1 cay bardagi sivi yag
1-2 dis sarimsak
1 yesil sogan ince dogranmis
1 cay kasigi zencefil
Hepsi karistirilacak...

Digeri:
1.5 bardak bira
1 cay bardagi sivi yag yavasca karistirilacak
icine:
1 dis sarimsak
2 kasik limon suyu
1 kasik seker
tuz
bir iki tane karanfil
Afiyet olsun:)

Selam
Yarim cup sivi yaga, ceyrek cup bal,soya sosu Bir iki dis sarimsak ezilir bir yemek kasigi limon kabugu rendesi, bir yemek kasigi kadarda limon suyu, iki yemek kasigi kadarda ince dogranmis maydanoz, hepsi derin bir kapta yada buyuk ziploc torbada karistirilir. Kemiksiz tavuk gogsu, kusbasi dogranir sosun icinde en az 8 saat bekletilir(ben bir gun onceden hazirlarim) sogan, yesilbiber,mantar(arzuya bagli) sise dizilir mangalda pisirilir pilav ustunde servis yapilir.
Afiyet olsun

sert etleri mutlaka sütte beklet çünkü laktik asit eti çürütüp yumuşatıyor yoğurtta deneyebilirsin ama süt daha etkili

Ben eti pisirirken kaynattigim suyun icine yarim limonun yarisini SIKIYORUM pismesini cok kolaylastiriyor.deneyin yanilmayacaksiniz :)

arkadaslar et-tavuk-balik terbiyesi ve iyi pisirilmesi icin bir kac temel kural var. forumun bu bolumunde guzel fikirler var, zira akillara zarar onerilerinde oldugunu belirtmek zorundayim. neyse, benim tecrubelerimden:

-dunyanin en etkili marinadini yapin yanlis eti yanlis pisirdiginizde hic bir seye benzemez. bir takim kesimler yahni icin uygunken, bir takim kesimler sadece mangalda veya tavada olabilir. bir takim kesimlerin lezzetli ve yumusak olabilmesi icin dogru dilimlenmesi gerekir. yani etin guzel pismesi dogru pisirme yontemine uygun et secerek baslar. turkiyede bu konuda ben hic bir kaynak gormedim. yabanci sitelerde dogru pisirme yontemleri var. Yada isini bilen bir kasap bulun...

-et marinadlarinda ne kullanilmasi gerektigi tamamen sizin hayalgucunuze kalmis. istediginiz baharat karisimini uygulayin. isin puf noktasi; marinadlarda eti yumusatan ASIDIK elemani uygulamaniz. (sut, limon, misket limonu, sirke cesitleri, sogan rendesi) asit etin yumusamasina yardimci olur, baharatlar etin tadini guzellestirir. ama unutmamaniz gereken et kesimini yanlis pisiyorusaniz, marinadinizin ne kadar iyi olup olmadigi cok da onemli degil. sonuc tatsiz olacaktir.
benim en temel sevdigim baharat karisimi;
tuz, karabiber, paprika, kirmizi toz biber.... (biraz limon suyu ve zeytinyagida eklerseniz, bizim anli sanli kebapcilarimizin ''gizli'' terbiyeli sis formulu bundan ibaret)
eti alkolde yatirmak isteyen arkadaslara onemli hatirlatma. etinizi icki ile marine etmeden once mutlaka 3-5 dk kaynatip icindeki alkolu ucurun. yoksa tuhaf tatlar elde edersiniz. kaynadiktan sonra sogutun ve ete diger baharatlar ile uygulayin.

Sevgili Zuhal,
Ben her zaman uyguladigim bir yontemi anlatayim size.Lokum gibi,mukemmel lezzetli etler pisirebilirsiniz bu tarifle.Cok basit:
Etleri kusbasi dograyip(isterseniz daha kucuk de dograyabilirsiniz) CELIK bir tencereye koyun.Kesinlikle celikten baska tencere kullanmayin cunku tadi ayni olmuyor.Ocagi getirebileceginiz en kisik ayara getirin ve yaklasik 3-4 saat pisirin.Istediginiz baharati,yagi ekleyebilirsiniz.Ama et pisene kadar sakin tuz ve baharat eklemeyin.Cunku et sertlesiyor.(Tereyagini isterseniz basta ekleyebilirsiniz)Et tek basina pissin sonra istediginizi eklersiniz.Ilk once kendi suyunu birakip sonra cekiyor.Kesinlikle su katmayin kendi suyunu cekene kadar.Baktiniz ki et suyunu cekti ve dibine tutacak,o zaman azar azar su ekleyebilirsiniz.Eklediginiz su kaynar olsun.(Kaynar su eklerseniz sicagin etkisiyle etin yuzeyindeki albumin maddesi koyulasir.Boylece etin kendi suyunun haslama suyuna gecmesini engellersiniz)Et biraz yagli olursa daha lezzetli olur.Ben genellikle bu eti kaselere koyup uzerine nohut ve pilav koyup ters cevirerek servis yapiyorum.Salata ile cok guzel oluyor.Hanim toplantilarinda ya da mevlutlerde yapilabilecek cok ideal bir tarif bence.Et ligme ligme oldugu icin icine kavrulmus sogan,biraz biber salcasi,karabiber ve ceviz koyarak borek harci olarak da kullanabilirsiniz.Inanin cok lezzetli oluyor.Hemde cok pratik.
Sebzelerle kusbasi et pisirirken de once eti tereyagi ile biraz kavurun.Salca ve baharati kendi isteginize gore koyabilirsiniz.Et tamamen pismeden sebzeleri ekleyin.Bu asamada hic su katmayin.Et en kisik ateste sebzelerin suyu ile pissin.Bu sekilde de cok lezzetli oluyor.Umarim yardimci olabilmisimdir.Kolay gelsin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder